Middagseminar: De jonge respondent centraal: inzichten en best practices
Op donderdag 7 november 2024 vindt het seminar jongerenonderzoek plaats te Amsterdam.
Tijdens het seminar gaan we in op welke argumenten aanspreken, wat jongeren belangrijk vinden in een vragenlijst en hoe je onderzoek kunt laten resoneren met Generatie Z.
12.30 – 13.00 uur – Inloop
13.00 – 13.05 uur – Introductie Ipsos I&O
Jongeren aan het woord
13.05 – 13.45 uur – Robbert Zandvliet, senior onderzoeksadviseur Ipsos I&O
Wat beweegt jongeren om aan onderzoek mee te doen? Wat schrikt af? Hoe denken ze over verschillende incentives? In dit onderdeel komen uitkomsten aan bod van een kwantitatieve peiling onder 12- t/m 25 jarigen die Ipsos I&O zelf heeft uitgevoerd.
Het onderzoeksbureau aan het woord
13.45 – 14.45 uur – Verschillende sprekers van Ipsos I&O
Onderzoekers van Ipsos I&O vertellen over de praktijk van het doen van surveyonderzoek onder jongeren en zetten een aantal projecten en thema’s in de schijnwerpers, zoals het werven van jongeren via social media en vragenlijstontwikkeling.
14.45 – 15.15 uur – Pauze
Expertisebureau aan het woord
15.15 – 16.15 uur – Rutger van den Berg, jongerenonderzoeker bij Youngworks
Hoe anders is Gen Z? Rutger van den Berg, jongerenonderzoeker bij Youngworks, legt de huidige generatie jongeren onder een vergrootglas en legt bloot wat hen écht kenmerkt. Hij duikt in de invloed van leeftijdseffecten, behandelt de zin en onzin van generatiedenken, verheldert de tijdgeest waar deze jonge generatie in opgroeit, en legt uit wat dit alles betekent voor het doen van succesvol onderzoek onder jonge doelgroepen.
Afsluiting
16.15 – 17.30 uur – Afsluitende borrel
Datum en locatie
Datum: Donderdag 7 november 2024.
Locatie: Ipsos I&O, Piet Heinkade 55, Amsterdam (loopafstand CS).
Werk je bij de overheid of semioverheid? Dan ben je van harte uitgenodigd!
Meld je aan door op de knop ‘Klik hier om je aan te melden’ te klikken.
Disclaimers bij aanmelding:
- Omdat we graag zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep willen laten deelnemen (en het liefst zo min mogelijk mensen willen teleurstellen), het verzoek je alleen aan te melden als je vastbesloten bent te komen.
- In principe hanteren we de methode ‘wie het eerst komt het eerst maalt’. Mocht het (over)vol raken, kan het zijn dat we inschrijvers van dezelfde organisatie vragen minder mensen af te vaardigen.
- Je ontvangt bevestiging van je inschrijving.
- We houden ons het recht voor mensen die niet tot de doelgroep behoren af te melden.
Gerben Huijgen
Algemeen directeur
Robbert Zandvliet
Senior onderzoeksadviseur