Rekeningrijden in nieuwe I&O Research-campagne
Wie deze week door het centrum van Den Haag wandelt, kan er moeilijk omheen. Op 21 locaties in de hofstad is onze nieuwe abri-uiting rondom het thema rekeningrijden te zien.
Tekst loopt door onder video
Ludiek
Bovenstaand concept is onderdeel van de campagne “Tijd voor nuance” die I&O Research vorig jaar is gestart. Hiermee proberen we op een ludieke manier onze boodschap over te brengen op Haagse opdrachtgevers. Als onderzoeksbureau voor overheid en non-profit gaat I&O Research namelijk een stap verder en dieper dan het eendimensionale vóór en tégen. We willen niet alleen laten zien wat mensen vinden, maar ook wie dat vinden en waarom ze dat vinden.
Oplossingsrichtingen
Bovenal willen we met ons onderzoek laten zien waar er een uitweg ligt voor een impasse of maatschappelijke tegenstelling. We brengen in kaart wat het probleem is, hoe er over wordt gedacht en welke oplossingsrichtingen mogelijk zijn. Om de voor de hand liggende reden: dat is wat onze opdrachtgevers nodig hebben.
Ook in Binnenlands Bestuur
Van 9 tot en met 13 maart verschijnt de uiting in Haagse abri’s op onder meer het Spui, het Korte Voorhout en de Grote Markt. In dezelfde periode is ook een doorvertaling van de abri-uiting te zien in Binnenlands Bestuur. Het concept is ontwikkeld door reclamebureau More in Almelo.
Peter Kanne
Senior onderzoeksadviseur
Gerben Huijgen
Algemeen directeur