Public Matters 2014

Gemeenten hebben de handen vol aan de uitvoering van de drie grote decentralisaties. Parallel hieraan wordt van hen gevraagd burgers te laten participeren, de zelfredzaamheid te stimuleren en de kwaliteit van de dienstverlening op peil te houden.
03 september 2014

Gemeenten hebben de handen vol aan de uitvoering van de drie grote decentralisaties. Parallel hieraan wordt van hen gevraagd burgers te laten participeren, de zelfredzaamheid te stimuleren en de kwaliteit van de dienstverlening op peil te houden. Het is dus zaak elkaar scherp te blijven houden en het zicht op de burger niet te verliezen.
Public Matters helpt u daar graag bij!

Met Public Matters houdt u de burger in het vizier

Tijdens Public Matters 2014 komen bestuurders, beslissers en adviseurs van (lokale) overheden bijeen. De tweede editie van dit event biedt u drie inspiratiebronnen; hostmanship, citizenship en leadership. Over elk thema zal een trendsetter uit de praktijk zijn visie met u delen. Daarna gaat u in gesprek met vakgenoten over deze onderwerpen. Hoe ziet de nabije toekomst van de (lokale) overheid eruit?

Public Matters is een initiatief van de NvVB, WeGovernment, Hostmanshipgroep Nederland en I&O Research.

(Hostmanship) Egon Hoppe, Commandant Opleidings-, Trainings- en Kenniscentrum Koninklijke Marechaussee.

Hoe ben je van meerwaarde voor je klanten?
Kolonel Egon Hoppe van de Marechaussee is een warm pleitbezorger van Hostmanship en introduceerde deze filosofie in 2012 bij de Marechaussee. Op Public Matters zal hij ingaan op de vraag waarom ‘hostmanship’ elke dag weer een keuze is. “Een dag is geslaagd als je aan het eind van de dag het gevoel hebt dat je van meerwaarde bent geweest. Ik gun iedereen een baan waarin je het naar je zin hebt, je uitgedaagd voelt en waarin je iets kunt betekenen voor een ander.” En: “Daders zijn daders, maar kunnen tegelijkertijd ook slachtoffer zijn. Wij behandelen anderen op een menswaardige manier. Want boven alles is iedereen mens”.

(Citizenship) Cormac Russell, Managing Director Nurture Development UK.

Hoe loop je de burger zo min mogelijk in de weg?
Cormac Russell is een internationale autoriteit op het gebied van het benutten van burgerkracht. Cormac gaat uit van positieve ingrediënten die in een wijk aanwezig zijn, zoals de kennis en kwaliteiten van bewoners. Alleen door energie en passie van mensen ontstaat een beweging.
“Het beste wat instituties kunnen doen, is deze bewegingen niet in de weg lopen!”

(Leadership) Bas Hoogland, Commercieel directeur bij Landal GreenParks.

Hoe bereik je de overtreffende trap van gastvrijheid?
Met zijn 18 ervaring binnen Landal GreenParks weet commercieel directeur Bas Hoogland als geen ander wat Gastvriendelijkheid betekent. Zijn recept als leidinggevende is het goede voorbeeld geven waarbij velen hem dan ook omschrijven als icoon. In 2010 werd Landal GreenParks verkozen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Bas vertelt wat volgens hem de sleutel tot dit succes is en waar je aandacht als leidinggevende naar uit moet gaan.

U wordt van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij Public Matters 2014.

Inschrijven?

Kijk voor meer informatie over Public Matters 2014 op www.publicmatters2014.nl.

Klik hier voor direct aanmelden via inschrijfformulier.

Willen weten...
Herkent u zich daarin? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.